zaterdag 16 september 2006

Gewone leraren zijn minder slim dan managers

Ingediend door janwin

Ik werd verzocht als gewoon docent een vergadering over ons accreditatietraject mee te maken. De vergadering zou tot 12:30 duren, maar liep uit. Ik moest om 12:30 les geven en zei toen: "sorry, ik moet weg, ik moet werken". Verbazing alom en één bobo merkte op: "werken, daar heb je toch anderen voor".... Zeer illustratief...

Mijn manager had twee maanden geleden het ontwerp van haar zelfevaluatie-rapport ter inzage gegeven. O, wat deden we het geweldig: tutoren, mentoren, assessoren, navigatoren en nog veel meer "...oren". Ik vroeg toen: ben ik niet meer de moeite van het noemen waard?
Hoezo? Nou, gewone docenten worden in jouw rapport helemaal NIET genoemd. O sorry, ja da's waar ook, helemaal vergeten.

Ach bij onze HBO-instelling is docent zo'n beetje het laagste wat je tegenwoordig nog kunt bereiken. Als je manager bent, ben je pas belangrijk!

Bron BON forum

SCHANDE!!!!!!!!! PURE SCHANDE!!!!!!!!

Geen opmerkingen: