Dit persbericht (en het uitgebreide "wat de juf ervan vindt") hebben we verstuurd naar minister Plasterk, Sharon Dijksma, bestuur West Binnen de Ring, de verschillende fracties in Den-Haag en de media.
WAT VINDT DE JUF ER VAN?
Goed onderwijs voor alle kinderen, ook die van het speciaal onderwijs, is makkelijk te organiseren. Dat zeggen twee leraressen van een Amsterdamse basisschool. Verklein de klassen per direct! “Gebruik het geld dat nu naar de ‘onderwijsadviseurs’ gaat. De meeste van hen zijn volstrekt overbodig,” menen zij.
Leraren blijken in de praktijk vaak deskundiger dan de dure expert. Maar de school moet verplicht met deze experts in zee. Waarom? “Het is schrijnend om te zien hoeveel geld uit de ‘onderwijspot’ er NIET naar de klas gaat. En wie heeft iets aan die loze adviezen? Geen kind profiteert ervan.”
Dit is een pleidooi om de expertise van professionele, goed opgeleide leraren serieus te nemen. Geef de juf de kans om met een normaal leerlingenaantal goed onderwijs te geven aan álle kinderen!
Deze juf kan en wil kinderen van het speciaal onderwijs die ‘weer samen naar school’ gaan graag les geven. “Ik ben een goede lerares. In mijn klas zitten 28 kinderen; 3 hebben een ‘rugzakje’ en 8 hebben andere leer- of gedragsproblemen. Per kind heb ik net iets meer dan 10 minuten de tijd per dag. Kinderen hebben recht op méér aandacht. De klas moet kleiner! En wég met de ‘workload’ van ongevraagd advies, zinloze ondersteuning en omslachtige procedures.”
Eindelijk de juf zélf aan het woord. De deskundige. Deze juf is gepassioneerd, houdt van het onderwijs en ziet kansen. Leest u in bijgaand artikel hoe zij worstelt met overbodige adviezen en zinloze gesprekken. Zij wil advies op maat en flexibele budgetten. En vooral: minder kinderen in de klas. Het kan. Makkelijk.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten